PROJECTE EDUCATIU 
Entenem l’educació com la formació integral de l’alumne i volem una escola de qualitat que segueixi les avantguardes dels moviments pedagògics. Per això, no només ens proposem obtenir uns bons resultats acadèmics sinó que treballem també pel desenvolupament dels aspectes emocionals i de relació interpersonal de cadascú.
Entenem l’educació com la formació integral de l’alumne i volem una escola de qualitat que segueixi les avantguardes dels moviments pedagògics. Per això, no només ens proposem obtenir uns bons resultats acadèmics sinó que treballem també pel desenvolupament dels aspectes emocionals i de relació interpersonal de cadascú.
La societat en la que viuran els nostres alumnes és incerta i canviant,  per tant, hem de formar alumnes competents en tots els aspectes. L’educació emocional, la competència social i personal és  molt important així com la capacitat d’aprendre a aprendre.
El Projecte Educatiu  de la nostra escola parteix d’uns trets d’identitat que són l’ideari del centre :
Trets d’identitat
• Pública i catalana, garanteix l’igualtat d’oportunitats , és gratuïta i gestionada per l’administració pública.  La   llengua catalana és   la llengua vehicular d’ensenyament-aprenentatge segons els nostre Projecte Lingüístic.
• Coeducadora i no sexista, es practica  una educació per a la igualtat i que no discrimina.
• Inclusiva, respecta els diferents ritmes evolutius i les diferents capacitats d’aprenentatge de cada alumne/a.
• Democràtica i lliure, educa en un esperit crític i dialogant fomentant els valors. Defensa la pluralitat del     
  pensament i les idees. 
• Aconfessional, les  religions es treballen com a coneixement social; en cap cas pretén adoctrinar.
• Compromesa amb el medi ambient, l’entorn i oberta al món. Promou la salut, l’esport i fomenta la
  descoberta de les  manifestacions artístiques .
• Oberta i participativa, tots els membres de la comunitat educativa hi tenen representació i les seves
  propostes són escoltades i valorades;  treballem per la cohesió social .
Metodologia
Respectem el desenvolupament individual en el procés d’aprenentatge de cadascú.
• Metodologia activa: treball per projectes, treball cooperatiu, tallers, racons, agrupaments flexibles.
• Observació directa, aprenentatge a partir del descobriment i l’experimentació, aprenentatge significatiu.
  Actitud d’investigació i foment de l’esperit crític.
• Actitud participativa en la descoberta de l’entorn natural i històric-social  més proper.
• S’utilitzen pocs llibres de text  i s’elaboren dossiers propis.
• L’ús de les eines digitals complementen aquestes metodologies.
• Entenem l’avaluació com una eina d’aprenentatge.
Projectes d’innovació i projectes singulars i identitaris del
centre
L’escola com ha centre innovador  participa en programes d’innovació pedagògica
com : L’impuls de la lectura, la Biblioteca escolar-Punt Edu i el Pla integrat
de llengües estrangeres. I projectes d’innovació pedagògica com Projecte
Innovació TIC i la Xarxa de Competències bàsiques. 
·        
Pla lector i Biblioteca
(2005-2012)
·        
Pla de lectura i Biblioteca
Punt Edu (2014-...)
·        
Impuls de la llengua -
Portafolis de lectura (centre de referència 2011-12 i centre pilot 2012-13).
·        
L’aprenentatge de la llengua
estrangera anglès. (PELE 2010-13).
·        
Projecte Innovació TIC (
2006-09 ). 
·        
Xarxa Cb. El treball per
projectes. (2015-16.....)
També
treballa en projectes relacionats en el coneixement del nostre entorn proper,
la vinculació amb la història del poble i l’obra del poeta Jacint Verdaguer.
Projectes que fomenten la descoberta i l’experimentació.
·        
Projectes de la Quinzena
literària  Verdaguer
·        
Projectes de l’entorn més
proper
·        
Projectes esportius
·        
Projectes artístics
·        
Projectes d’Experimentació a
EI
L’escola ofereix 
-Equip de mestres en formació permanent.
-Equip de mestres en formació permanent.
-Pla experimental de llengües estrangeres.
-Pla lector amb la col·laboració de "Cal llibre" per impulsar el gust per la lectura. 
- Formació en tecnologies digitals.
- Realització de treball per projectes .
- Inclusió i atenció a la diversitat.
- Equip d’Assessorament Psicopedagògic ( Mestra 
  d’educació especial, psicòloga, logopeda).
- Atenció individual dels alumnes.
- Menjador amb cuina pròpia.
- Activitats culturals:teatre, dansa, música i museus.
- Sortides de contacte amb el medi social i la natura.
- Comunicació amb les famílies i l'entorn per mitjà  
  dels blocs de l'escola. 
- Activitats extraescolars.
- Associació de mares i pares participativa.
 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada